Eerst alles thuis
Al snel werd duidelijk dat het bijzonder werd. We zijn wel op vakantie maar hou het zeker wel in de gaten en dan volgen we de vlucht zoveel mogelijk. Bij de eerste meldingen zei ik al tegen Gerrit : Prioriteit is alles thuis. Rond 11.00 was het duidelijk: het wordt heel zwaar voor onze duiven.
Weeromslag is natuurlijk een feit. Maar er is meer .
En ik blijf het zeggen. Wij , afdeling 11 , maken het extra zwaar voor onze duiven. Wij zijn enige afdeling met een groot obstakel in vluchtlijn. Het IJsselmeer.
We weten inmiddels heel goed hoe de duiven vliegen. De meeste ! Altijd met bocht naar westen, ja zelfs met westen wind. Dit is geen gedachte maar al bewezen. Zie nu bv alleen maar de GPS lijnen.
Toch , ja toch blijft onze afdeling westelijk lossen. Duffel . Bijna kust. Wat maken wij het onze duiven toch moeilijk. We zien wat er gebeurt . Dat is niet nodig toch!
Het is zo een mooie lijn voor de meeste liefhebbers want dit is bepaald en meeste stemmen gelden?
Laten we aub aan onze duiven denken en niet aan beste vlieglijn mensen!
Lees ik reacties van iemand aan westkant afdeling van slechte omstandigheden maar we zitten vooraan in Afdeling. Ja dan zakt mij de broek omlaag . Pfffff. Denk ik het kan nog iets westelijker hoor , gewoon tegen de kust aan lossen.
Zullen we nog een x deze vluchtlijn opzeggen of gaan we gewoon stug door? Het is ongelofelijk.
Spreek mensen uit Afdeling 10 en die verklaren ons voor gek . Denk eens aan de duiven en niet aan beste ligging of lijn.
Afdeling 10 Weert en wij Duffel. Wat een verhaal toch.
o ja er zijn er die dan ook zeggen dan doe je toch niet mee! Is dat dan de oplossing? En wat ook een antwoord zeg . Die denken totaal niet aan de duif.
Hoeveel
Ja hoeveel zijn er thuis en missen er nog. Daar gaat t om. Resultaat totaal onbelangrijk . Van de 24 fond nog 1 . 510 km . Zeer warm.
Vitesse ‘maar’ 219 km van de 9 nog 3 . Ook warm maar zouden met Max 3 uur thuis kunnen en moeten zijn. Dan is het 10 uur. Mag dan zelfs naar 11.00 met uur later los.Nou dat zegt toch wel genoeg niet. Natuurlijk zitten ze in Noord Holland wat willen we nu anders . Zelfs op eilanden , daarboven en ook in Scandinavië.
Nog 4 open plekken . 1 doffer en 3 Duivinnen. Nu een herstel periode.
Dan nog onderstaand. Hier ook weer zoveel meningen over. Maar zal er niet kern van waarheid in zitten beste liefhebbers! Er zijn mensen die er voor geleerd hebben hoor. Ja en het is ook gebeurd hè

Screenshot