Bijzonder
Zaterdag de vlucht vanuit Hirson. Een vlucht van 348 km samen met afdeling 10. Samen als Afdeling Noord. Prachtig toch!
24.514 duiven op zelfde moment los.
Op .7.40 uur gaan ze los. En weet u om 7.40 uur gingen wij , mijn vrouw en ik , ook de lucht in. Gelijkertijd de lucht in ! Wat bijzonder !

Onze snelste duif vloog ongeveer 3 uur 39 min en wij in vliegtuig een bijna 3 uur. Scheelt niet zoveel. Maar zelfde tijd de lucht in. Pffff.
Tijdens vlucht geen internet dus kan niets volgen. Op Samos wel even kijken . Nog niets . Auto ophalen en telefoon tijdens rit naar Hotel aan. Piep zei de muis en jawel een duif bij ons. Ook wel weer een bijzondere manier om de vlucht te volgen. Even later de 2e en dan even wachten op piep 3 . Ze zijn er hoor. Daarna gaat het snel en even later alles binnen.
Wij zijn dus op vakantie gegaan en thuis is er oppas. De duiven worden verzorgd door Gerrit en een buurvrouw . Gerrit verzorgd ook de thuiskomst en klok etc. Geweldig dat zij ons willen helpen.
En op de eerste vlucht van de vakantie is het goed gegaan. We zijn zeer tevreden met de uitslag. Een mooie 1e duif op tijd.
Hierbij uitslag club. De 25-108 is heel mooi op tijd. Trots op deze doffer. Ook 1e getekende!

Een 1e en 2e in club. Wat betekent dat in rayons en Afdeling?
In west 59 deelnemers en 1398 duiven:

In samenspel E 128 deelnemers en 2868 duiven .

In Afdeling wel aardig en als je Totaal Noord pakt is het best goed.

Van 24.514 duiven een 168e prijs dat betekent dat er in Afdeling 10 maar 7 sneller zijn. Ook voor Staphorst.

Grootmeester
De totale vliegploeg doet het in grootmeester geweldig .
In rayon west en vlieggebied 5 allebei 1e grootmeester. In samenspel E een 2e grootmeester . Op resp. 59 en 128 deelnemers. Best trots op de ploeg.



Moet zeggen dat de doffers afgelopen week een goede training lieten zien. Het gaat iedere week beter eigenlijk. De Duivinnen kan wel iets beter.
Prachtige referentie
Van Erik Jansen uit Geldermalsen. Wat een topuitslag heeft hij afgelopen zaterdag behaald zeg.

De 1e duif van Erik is Miss Kruisweg. Een zomerjong van Toon uit 2025. Maar ook vervolg is wel top hoor. Gefeliciteerd Erik!
Ook gezien de concurrentie die je hebt . Knap werk.
Een zus van Miss Kruisweg zit ook in vlieghok. Was vorige week onze 3e duif en 4e in club . In duifkampioenschap staat ze goed.
Een aardige prestatie maar er mankeerde iets aan haar . Mest niet goed en overgeven. Even apart gezet en verzorgd en niet mee naar Hirson 2. Ze zag er donderdag wel weer goed uit en perfecte mest maar dat doen Duivinnen toch gauw. Wilde haar toch even rust geven en Toon adviseerde ook thuis houden.