Jongen
Onze jongen wilden niet zo goed vliegen. Nou ze gingen eigenlijk alleen maar rond het hok en trokken niet omhoog of uitzicht. Stonden volledig op kweekvoer.
Aantal jaar geleden hebben wij jongen gehad die ook weinig wegtrokken. Wel bv een uur vlogen maar alleen maar boven hok. Niet hoog. We vlogen dat jaar ook wel goed met de jongen dus wellicht is dat niet belangrijk maar we zien het graag toch anders. Liever mooi hoog en weg en terug en weer weg. Toon adviseerde toch om maar wat lichter te voeren.
Al snel zagen we dat er meer vlieg in kwam. Nog iets later ook hoog.
Nu zijn ze een klein half uur weg en dan weer een half uur boven hok. Wel enthousiast en snel.
Als ik dan na een uur de klep open doe en fluit is het 30 seconden en alles zit binnen. Tjonge wat een honger. Na een portie van 20 gram licht voer nog niet verzadigd . Als je weer bij voert gaat ook dat op. Ze vliegen er op af. Wat vreten de jongen op dit moment.
Inmiddels hebben we weer wat kweekvoer toegevoegd maar er is twijfel dus maar eens informeren bij de voerleverancier.
Tot later.